Pedagog
Strona główna – Pedagog
Informacje ogólne
Aktualnie funkcję pedagoga szkolnego pełnią:
Pedagog
mgr Justyna Bąbol
Pedagog oraz pedagog specjalny
mgr Anna Radwańska
Pedagog
mgr Łukasz Stawiarz
Godziny pracy:
Nauczyciel | poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
---|---|---|---|---|---|
Justyna Bąbol | 07:30 -10:30 | 09:30-13:00 | 10:00 – 10:50 11:45 – 14:45 | 08:30 – 14:00 | 09:20 – 15:30 |
Anna Radwańska | 12:30 -17:00 | 09:30 – 16:30 | 07:30-13:30 | 07:30 -11:00
| 08:45 – 13:45
|
Łukasz Stawiarz | – | 7:30-09:30 | 14:00 – 15:15 16:00 – 16:45 | 15:00-16:00 17:00-18:00 | 07:30-10:30
|
Tel. 018 266 27 71 wew. 45
Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi.
Pedagog szkolny
Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
- Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
- Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
- Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:
- Rodzicami
- Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
- Nauczycielami i pracownikami innych szkół
- Poradnią Pedagogiczną
- Poradniami Specjalistycznymi
- Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:
- nie radzą sobie z nauką
- ktoś naruszy ich prawa;
- ktoś stosuje wobec nich przemoc;
- potrzebują pomocy i rady;
- chcą po prostu z kimś porozmawiać;
- chcą poradzić się, wybierając przyszłe studia, zawód;
Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:
- dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami i odnalezieniem się w szkole;
- problemy z zachowaniem, z rówieśnikami;
- uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci;
Nauczyciele mogą oczekiwać:
- pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
- analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego;
- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów;
Zadania pedagoga specjalnego w szkole.
- Współpracuje z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
- Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami. W ramach tej współpracy będzie mi.n.
- rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
- Współpracowanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
- placówkami doskonalenia nauczycieli,
- innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
- pracownikiem socjalnym,
- asystentem rodziny,
- kuratorem sądowym i innymi.
- Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.
W przypadku pojawienia się trudności, problemów, niepewności zapraszam do kontaktu: rodzica, ucznia oraz nauczyciela.
- diagnozą potencjalnych możliwości ucznia;
- analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
- działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
- doradztwem w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu
- współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych (wskazówki związane
z zagadnieniami wychowawczymi, wskazanie odpowiedniej literatury); - współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc
w rozwiązywaniu konfliktów klasowych); - współpracą z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np.; z Poradnią Pedagogiczną, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, kuratorem sądowym i innymi.
- organizowaniem warsztatów mających na celu m.in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, kreowanie postawy asertywnej.
- Uczeń, gdy:
- ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
- nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany);
- w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu dobre funkcjonowanie;
- Rodzic, gdy:
- nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania;
- chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko.
- Nauczyciel, gdy:
- doświadcza trudności z uczniem lub zauważa konflikt między uczniami w klasie;
- szuka nowych form pomocy mających swoje swe źródło w psychologii.
Ważne telefony
Telefony do: | Numery |
---|---|
MONAR | (022) 621-22-33 |
Telefon Zaufania „Narkotyki- Narkomania”
| 801 199 990
|
Katolicki Telefon Zaufania | (033) 812-26-67
|
Całodobowy Telefon Zaufania AIDS | (022) 692-82-26 |
Niebieska Linia | (022) 668-70-00
|
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży | 11 6111 |
Dziecięcy telefon Zaufania w Biurze Rzecznika Praw Dziecka
| 0 800 12 12 12
|
Powstrzymać Przemoc
| (012) 615 22 22
|
Telefon zaufania – Policja Kryminalna
| (012) 413 44 44
|
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dorosłych | 18 26 33 181 690 536 719 |
Poradnia Pedagogiczna w Nowym Targu
| 18 266 35 68
|