zsckr@nowytarg.pl

ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ

Pedagog

Strona główna – Pedagog

Informacje ogólne

Aktualnie funkcję pedagoga szkolnego pełnią:

Pedagog

mgr Justyna Bąbol

Pedagog oraz pedagog specjalny

mgr Anna Radwańska

Pedagog

mgr Łukasz Stawiarz

Godziny pracy:

Nauczyciel
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
Justyna Bąbol
07:30 -10:30
09:30-13:00
10:00 – 10:50
11:45 – 14:45
08:30 – 14:00
09:20 – 15:30
Anna Radwańska
12:30 -17:00
09:30 – 16:30
07:30-13:30
07:30 -11:00
08:45 – 13:45
Łukasz Stawiarz
7:30-09:30
14:00 – 15:15
16:00 – 16:45
15:00-16:00
17:00-18:00
07:30-10:30

Tel. 018 266 27 71 wew. 45

Pedagog szkolny organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi.

Pedagog szkolny

Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:
  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:

  • Rodzicami
  • Nauczycielami i innymi pracownikami Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
  • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
  • Poradnią Pedagogiczną
  • Poradniami Specjalistycznymi
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
  • nie radzą sobie z nauką
  • ktoś naruszy ich prawa;
  • ktoś stosuje wobec nich przemoc;
  • potrzebują pomocy i rady;
  • chcą po prostu z kimś porozmawiać;
  • chcą poradzić się, wybierając przyszłe studia, zawód;
  • dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami  i odnalezieniem się w szkole;
  •  problemy z zachowaniem, z rówieśnikami;
  •  uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci;
  • pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
  • analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego;
  • wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów;
  • Współpracuje z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU.
  • Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w szkole i w placówkach wspierających uczniów, ale także z rodzicami oraz uczniami. W ramach tej współpracy będzie mi.n.
    • rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły,
    • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki.
  • Wspieranie nauczycieli, wychowawców  i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
  • Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom ale także nauczycielom.
  • Współpracowanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np. z ;
    • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
    • placówkami doskonalenia nauczycieli,
    • innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,
    • pracownikiem socjalnym,
    • asystentem rodziny,
    • kuratorem sądowym i innymi.
  • Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych.

W przypadku pojawienia się trudności, problemów, niepewności zapraszam do kontaktu: rodzica, ucznia oraz nauczyciela.

  • diagnozą potencjalnych możliwości ucznia;
  • analizą przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia;
  • działaniami profilaktycznymi w celu zapobiegania pojawianiu się problemów;
  • doradztwem w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu
  • współpracą z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych (wskazówki związane
    z zagadnieniami wychowawczymi, wskazanie odpowiedniej literatury);
  • współpracą z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc
    w rozwiązywaniu konfliktów klasowych);
  • współpracą z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, w tym np.;  z Poradnią Pedagogiczną, w tym poradniami specjalistycznymi,  placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami,  pracownikiem socjalnym,  asystentem rodziny,  kuratorem sądowym i innymi.
  • organizowaniem warsztatów mających na celu m.in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, kreowanie postawy asertywnej.
  1. Uczeń, gdy:
  • ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami;
  • nie czuje się w szkole bezpiecznie (jest zastraszany lub dyskryminowany);
  • w jego domu rodzinnym dzieje się coś, co utrudnia mu dobre funkcjonowanie;
  1. Rodzic, gdy:
  • nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania;
  • chciałby lepiej zrozumieć swoje dziecko.
  1. Nauczyciel, gdy:
  • doświadcza trudności z uczniem lub zauważa konflikt między uczniami w klasie;
  • szuka nowych form pomocy mających swoje swe źródło w psychologii.

Ważne telefony

Telefony do:
Numery
MONAR
(022) 621-22-33
Telefon Zaufania „Narkotyki- Narkomania”
801 199 990
Katolicki Telefon Zaufania
(033) 812-26-67
Całodobowy Telefon Zaufania AIDS
(022) 692-82-26
Niebieska Linia
(022) 668-70-00
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
11 6111
Dziecięcy telefon Zaufania w Biurze Rzecznika Praw Dziecka
0 800 12 12 12
Powstrzymać Przemoc
(012) 615 22 22
Telefon zaufania – Policja Kryminalna
(012) 413 44 44
Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dorosłych
18 26 33 181
690 536 719
Poradnia Pedagogiczna w Nowym Targu
18 266 35 68
grafika_podcast

Podcasty dla rodziców

17 września, 2024
emocje

Emocje

17 września, 2024
family-3343740_1280

Nieodpłatna pomoc prawna oraz poradnictwo  obywatelskie na terenie powiatu nowotarskiego

LW_AUX

Linia Wsparcia dla osób i rodzin borykających się z uzależnieniami i innymi trudnościami życiowymi

ramkapomocowa

Skorzystaj z pomocy !

uzależnienia (1)

DARMOWE SPOTKANIA- UZALEŻNIENIA BEHAWIORALNE

24 września, 2023